Utöver våra kunduppdrag arbetar vi dagligen med vårt kvalitetssystem. Kvalitet genomsyrar allt vi gör, både internt och externt.
Ledningen för Miljöanalyser i Väst AB (Maivab) har som målsättning att nå sådan kvalitet på utförda tjänster att de tillfredsställer kundens behov, krav och förväntningar.
Kvalitetssystemet används och stöds av alla anställda som en del av det ordinarie arbetet inom Maivab. Detsamma gäller även miljöledningssystemet. Kvalitetssystemet omfattar de tekniska, organisatoriska och administrativa krav som är nödvändiga för att utföra Maivabs tjänster.
Maivab ska leverera rätt resultat vid rätt tidpunkt.
Vi uppnår detta genom att arbeta enligt vårt interna kvalitetssystem och enligt följande grundläggande värderingar och regler.
Vårt övergripande kvalitetsmål är ökad kundtillfredsställelse och långsiktiga kundsamarbeten genom att ständigt leverera över förväntan och med kvalitet.
Vi bedriver vår verksamhet på ett professionellt och kompetent sätt på en internationellt jämförbar nivå.
För att säkra kvaliteten gentemot våra kunder och företaget genomförs regelbundna kontroller och undersökningar.